Blog

Sony Vision S na żywo

Już jest, pierwszy elektryczny, autonomiczny samochód od Sony. Na targach CES 2020 pojawił się ten „wynalazek” i można powiedzieć, że zapiera dech w piersiach. Szczerze mówiąc wygląda nawet znacznie lepiej od Tesli Model S, mimo że nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Prawdopodobnie na długo tak pozostanie, gdyż Sony dopiero przygotowuje pojazd na podstawowe testy. Na chwilę obecną producent zadeklarował, że nie planuje masowej produkcji. Jeżeli samochód przejdzie pomyślnie wszystkie testy, to może doczekamy się go na ulicach. Teoretycznie auto ma predyspozycje do bycia najbardziej autonomicznym pojazdem na świecie. Rzecz jasna mowa o Sony Vision S.

Vision S został wyposażony w aż 33 czujniki, które mają przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa kierowcy na drodze. Począwszy od podstawowych gadżetów takich jak kamery cofania, kończąc na czujnikach rozpoznających przeszkody drogowe.

Wymiary Vision S

Wymiary pojazdu plasują się następująco:

– Długość 4.9 metrów

– Szerokość 1.9 metra

– Wysokość 1.45 metra

Jak widać, jest to spory samochód, co na pewno przekłada się  na ilość miejsca w środku. Auto można przyporządkować w klasie limuzyn, ze względu na wygodę i komfort użytkowania.

Multimedia

Sony Vision S - Wnętrze
Sony Vision S – Wnętrze

Cechą, na którą uwagę zwraca producent, jest rozbudowany system audio. W pojeździe zastosowano technologię 360 Reality Audio, która przyczynia się do wysokiej jakości słyszanego dźwięku wewnątrz pojazdu. Dźwięk wręcz otacza pasażerów, ponieważ głośniki zamontowano nawet w fotelach. Centrum multimedialne stanowi szeroki wyświetlacz zajmujący niemal całą deskę rozdzielczą. To z jego poziomu możemy sterować funkcjami samochodu oraz odczytywać wszystkie informacje. Wnętrze auta jest nowoczesne, jednak pozostaje przy tym bardzo stonowane, co może się spodobać potencjalnym nowym klientom.

Osiągi Vision S

Póki co wiadomo niewiele, jednak producent podał podstawowe informacje dotyczące silnika. W Vision S zastosowano dwa silniki o mocy 200 W każdy. Każdy silnik napędza jedną oś, a więc samochód ma napęd AWD. Co do mocy, to każdy silnik dysponuje mocą około 270 koni mechanicznych, co z kolei przekłada się na osiągi takie jak jedynie 4.8 sekund do „setki”. Niestety w tym aspekcie Tesla Model S jest o wiele lepsza ( Niecałe 3 sekundy ).